2011. szeptember 24., szombat


...az én hitem nem imádja a szenteket, vagy templomok oltárát, az én hitem mást ad, feloldoz és örök reménnyel irányt mutat, ha botladozom nappali éjben, mikor a fény utat mutatni képtelen, vagy mikor jó és rossz lényem egymást üldözve megbújnak énbennem; az én hitemnek akkor van ereje, ha saját imáját zengi s zsoltárok mormolása becéző szavak képében benned megelevenedik, az én hitemnek nincs kezdete vagy vége, s nincs földi helytartó képébe rejtett követe, csak őszinte és gyarló elevensége, lüktetése, miként lázas beteg vérkeringése táncol magaslatok fokán, majd zuhan a mélységbe.

Az én hitem egy ág belőlem, elvetett magod szárba szökkenése, színpompák váltakozása fekete-fehérségben, állandó megújulás örökzöldek sűrűjében, miként érted nyúló kezem a mindenség határát érinti, ahogy bársonyosságod tenyeremben nyugszik. Az én hitem ringató bölcsője vágyam koraszülött gyermekének, miként kiszolgáltatott az apróság az életszerű mindennapok tükrében, és óvni jobban kell, mint érzést vigyáztak valaha, hisz törékeny, mint jégfehér porcelánbaba, de bölcsőm korlátja simára dolgozott, mint a nemes acél, nem sért és nem felel semmiféle hegért, de ha gyarló módon kósza szálkám lágy érzésből vércseppet hasítana ki, örök ezermesterséggel csiszolom magam tovább, teszem fáradhatatlanul, ameddig elfogy belőlem fájdalmas sok hibám...

Moha

5 megjegyzés:

  1. Az ember néha úgy érzi, nincs megfelelő szó, mondat a benne lévő érzések méltó kifejezésére... De mégis, mégis sikerül. Mint most is,Neked. Szépen, igazul...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedves Tőled, Kedves Névtelen, de ezek csak én-töredékek, néhány sóhaj, ami egy-egy elgondolkodás útján születik meg, egy kis magunkba merülés.

    Köszönöm figyelmedet a blog iránt.

    VálaszTörlés
  3. Hited végtelen mondattá
    érett gyönyörűség mely
    világít gyertyaként
    a sötétben
    Vágyaid benne érnek
    gyümölccsé lelkedben
    csorog édes méze
    Ki Rád talál boldog lehet
    Veled el sem enged
    soha Téged!

    Köszönöm varázslatos gondolataid!

    Végtelen baráti szeretettel:
    Miki

    VálaszTörlés
  4. Drága Miki!
    Nagyon kedves Tőled, de hidd el, csak ember vagyok, tele hibapöttyökkel én is...de köszönöm szavaidat!

    Baráti szeretettel
    Moha

    VálaszTörlés
  5. Drága Moha!
    Gondolataid blogom díszévé tettem!

    Köszönöm!

    Végtelen baráti szeretettel:
    Miki

    VálaszTörlés