2011. október 25., kedd


...a gondolatok, mint megannyi átlapozott újság, feküdtek a sarok ölelő árnyában, míg egy nap papírsárkányt hajtogattam a számtalanszor átbetűzött múltból...sarkait élesre hagytam, hogy még utoljára belemarhassanak új jövőt barkácsoló ujjaim hegyébe, akár a rettegő árva, aki magát védve kap bele, -  a felé simogatón nyúló – kézbe...
odakünn táncolni tanította a szél az ősz-szoknyás avart, mikor megzavarva őket, hátukra helyeztem papírsárkányaimat...rajtuk színes szalagként fodrozódtak csalódások, elhallgatások, belém kövesült érintések romképei, és hivalkodón hullámoztak a felhők csúcsain...elengedtem őket, immáron a Sorsra bízva röptük, de hátam mögött folyvást hallik, ahogy éveimet a szalagok visszaéneklik...
nem tágított mellőlem, és én könnyek páncélja mögé bújva imádkoztam...majd ökölbe szorította lelkem a felismerés, hogy nem engedtem el a sárkányt eregető zsinórokat...és lenéztem sebesre vájt tenyerem üresébe...
...akkor érkeztél, és látva a mögötted vadul himbálózó papírsárkányokat már tudtam, hogy mi vagyunk a zsinór, mely a múltunkkal egybevarr...mégsem húzhat le örökkön mélyünkbe ágyazódva, csupán követi lépteinket, de már ártalmatlan...
add nekem őket, és minden félelmedet...kérlek...és tanuljuk együtt a nélkülük-lépteidet, én megőrzöm Neked minden viseletes évszalag utánad kiáltó hangját, és egyszer már nem látsz bennük, csupán egy gyermekien pörgő sárkányt...Te már lelkeddel szelídíted az enyéimet...

Moha

8 megjegyzés:

  1. Fejet hajtottam előtted drága Moha!
    Ölellek
    Magdi

    VálaszTörlés
  2. Drága Moha,
    szerencsés az, aki lélekfonta zsinórként követi lépteidet, s kezedbe adhatja félelmeit, hogy ott, a Sors barázdái szeretetté formálják azokat.
    Szeretettel ölellek,
    Z.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Moha!
    Mikor ezt az idézetet olvastam -a Te, szépséges "szivárványod" jelent meg.....
    Szeretettel:
    @
    "Ha Isten könnyet helyez a szemedbe, az csak azért van,
    mert a szívedben szivárványt akar kifeszíteni."
    (Charles Haddon Spurgeon)

    VálaszTörlés
  4. Moha gyönyörű ,gyönyörű!

    Legyen szép , békés estéd!

    Jóéjt!

    VálaszTörlés
  5. Drága Magdika,
    ne mondd ezt, kérlek, zavarba hozol...a lelkem akarta világra hozni, én "csak" bábáskodtam felette.
    Köszönöm örökös kedvességedet hozzám.

    VálaszTörlés
  6. Zohar Drága,

    a lélek tudja csak igazán, milyen, amikor valaki mélysége és magassága a kezünkben pihenhet, amikor létezik az a zsinór, amivel minden féleleme hozzánk kötődik, nálunk nyugszik...hogy békét teremthetünk a másikban, aki olyan közel áll, aki olyan fontossá vált...és Ő is bennünk...megható érzés, és különlegesen megfoghatatlan...egy kezdődő út...

    Ölellek!
    Moha

    VálaszTörlés
  7. Ez egy lélekmély-igaz idézet, és nagyon köszönöm, hogy ez jutott eszedbe, és elhoztad nekem, Kedves Névtelen @!

    ezt a napokban olvastam, megérintett az igaza:

    "Amennyire élveztem a napsütést, annyira el is bágyasztott, talán túlságosan is. (...) Néha az efféle tompultság az ára annak, hogy megszabaduljon az ember a hordaléktól, vagy ha megszabadulni tőle nem sikerül is, legalább a felszínre kerül, és megtudom, hogy mit cipelek magammal. Olyan ez, mint egy mosás, de a lelket nem vízzel mossuk, hanem könnyekkel, tombolással vagy révülettel, alkattól és alkalomtól függően."
    Tomori Gábor

    VálaszTörlés
  8. Tudod, Drága Arozika, jó érzés a gondolat, hogy ha akarjuk, akkor szélnek engedhetjük a magunkkal hordottakat, ha pedig akarjuk magunk elé tarthatjuk védelmezőül, talán a zsinór a lényeg, és hogy milyen hosszan és feszesen tartjuk.

    Nyugalmas éjszakát, békés álmokat.

    VálaszTörlés