2015. április 24., péntek

Kassák Lajos: Vajúdás

Írni kell nemcsak kis verseket 
hanem élettel telített nagy költeményeket is mogorva hangú förmedvényeket és szelíd rózsafüzérét a szavaknak. 
Papírom az asztal üveglapján fehérlik 
oly tiszta még hogy félek megérinteni. 
Félek a múltamtól és hogyan adjam át magam a pillanatnak, mikor a szívem mélyére látni hogyan 
árusítsam ki legrejtettebb titkaimat. 
Valószínűtlen térben 
a valószínűtlen városnak mely átsejlik álmaimon 
vannak házai de nincsenek otthonai 
vannak szerelmesei de nincsenek gyerekei 
csupa beton 
csupa vas 
csupa üveg 
és bizonytalanul inog a szélben. 
Ó életem életem 
vérem nyugtalan lüktetése 
húsomból kitépett szavaim 
bejárt távolságok 
szép szerelmeim 
egy csokorba kötve 
az alkonyi ég alatt lángoltok. 
Mondjátok el hogy ki vagyok én 
s az élet milyen összebogozott szálaival bajlódom. 
Most egy híd közepén állok 
várom hogy alaki emberi hangon szólítson 
de a víz fekete tükrében csak 
ezer szilánkká tört homlokomat 
arcom remegő barázdáit látom. 
A mélység indái fonják be szívemet 
és olyan néma vagyok 
mint a kialudt lámpák körülöttem 
s vajon élek-e egyáltalán 
felvetem  a kérdést 
de nem tudok rá válaszolni.

Terhes vagyok a világtól 
és nem szülhetem meg gyermekét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése