2015. május 23., szombat

Boskovits Éva: Tégy jóvá


Uram, Te ismersz
az én életemben
minden egyes hibát,
ami vezeklésért kiált,
és a sok rejtett
szégyenfoltot,
ami belém poklot oltott.

Én rendületlenül
cipelem terhemet,
még ha úgy is érzem néha,
hogy eltemet,
hisz láthatod Te is,
eltévedt gyermeked
minden egyes estén,
miként vergődik
a lelkiismeret keresztjén.

Tudom, a múlt gránit.
Megvált(oztat)hatatlan.
És aki mást hitt
annak sem szűnt izzani e katlan.
Én nem kérek megbocsátást!
Értem ne áldozz semmit!
A kimért fájdalmakon
ez amúgy sem enyhít.

Én viselem a múltam,
mint Káin a jelet,
rám sütött billogot
takarni nem lehet.
De nem is akarom,
hagyd meg nekem végleg!
Félénk imámmal
én csak arra kérlek:
Itt e szent percben
Engem tégy jóvá!
A magam hitéből többé
nem alkuvóvá...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése