2012. január 14., szombat

Jókai Anna: Töredék

 

A táguló Én

Mindent, ami engem ért – s amit bizonyára megérdemeltem –, mások javára kell fordítanom. Az írás nem eszköz – de a legmagasabb rendű eszközként is használható. Ki kell törnöm önmagam bűvöletéből. Egy jottányit sem szabad engednem abból a meggyőződésből, hogy – az esztétika törvényei szerint ugyan – az irodalom hír-adás; az érvényes lét lehetőségének hívása, a látszatéletek ébresztése. Ha nem fogadják be, hát nem. Ha soha, semmi értő visszajelzés nem érkezik a jövőben: akkor is. Ha lemosolyognak a többiek: mégis. Mi az én buta gyötrődésem – amibe végül is szerencsés sorsom ágyazódott – mások temérdek kínjához, elvetélt sorsához képest? A katasztrófába hanyatló világ állapotához képest? Megtalált a kegyelem. A Te akaratod legyen meg bennem.

                                                                                                            Jókai Anna

2 megjegyzés:

  1. ....most megsirattál..
    Drága Moha , békés , szép hétvégét kívánok!
    Ölellek!

    VálaszTörlés
  2. ...még magamat is, drága Arozika!
    így van jól, hiszen a hozzánk hasonlók lélekkel olvasnak, nem a szemükkel, így van lehetőség meglátni, amit a sorok mondani akarnak, ha ráhunyjuk szemhéjunkat az átélt gondolatra...megelevenednek bennünk.
    KÖSZÖNÖM, hogy Te is érezted, amit én.
    Ölellek szép álmokat kívánva!

    VálaszTörlés